Photodentro 928x90

Οραματίστηκαν ένα σχολείο που καλλιεργεί ελεύθερους ανθρώπους, ικανούς να προσφέρουν οι ίδιοι νόημα στη ζωή τους.

Θέλησαν να φτιάξουν ένα σχολείο που θα προετοιμάζει τα παιδιά για την πραγματική ζωή, με σεβασμό και αγάπη. Με δράση και δημιουργία.

Γράφει η Λαμπρινή Σταμάτη 

Ένα σχολείο όπου τα παιδιά έρχονται καθημερινά σε επαφή με το «καλό», το «ωραίο» και το «αληθινό». Όπου θα χτίζουν τη δύναμη της ψυχής, του νου και του σώματος, όπου θα μαθαίνουν να εργάζονται για το καλό της ανθρωπότητας.

Το ονειρεύτηκαν. Το εργάστηκαν. Το κάνουν πραγματικότητα, στην Αθήνα του 2017. Με συγκεκριμένη διεύθυνση: στο Μαρούσι. Με ταυτότητα. Το «Τριανέμι» είναι ένα σχολικός οργανισμός. Τον δημιουργούν γονείς και παιδαγωγοί, οι οποίοι συναντήθηκαν πάνω σε κοινές αξίες και στο όραμα για ένα σχολείο που θα αποτελεί ένα ζωντανό, κοινωνικό κύτταρο.

 

Trianemi-1

 

Το Τριανέμι εμπνέεται από την παράδοση των σχολείων Waldorf-Steiner και καλείται να φέρει την καρδιά της παιδαγωγικής αυτής σε δυναμική συνομιλία με το ελληνικό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για την προσχολική και την πρώτη σχολική βαθμίδα της εκπαίδευσης. Στην προσπάθεια αυτή έχει κινητοποιηθεί και εργαστεί μέχρι σήμερα μια εμπνευσμένη ομάδα παιδαγωγών, η οποία και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των γονέων.

Ο κύκλος των παιδαγωγών

Οι  περισσότεροι στην ιδρυτική ομάδα του σχολείου «Τριανέμι» είναι  παιδαγωγοί, δάσκαλοι δημοτικού, πανεπιστημιακοί, δάσκαλοι γυμναστικής και καλλιτεχνικών. Φέρνουν εμπειρία από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της χώρας μας, από δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου και από χώρες του εξωτερικού.

Η ιδρυτική ομάδα ξεκίνησε με καθαρή απόφαση να δώσει στους παιδαγωγούς τη δύναμή τους, με πίστη στο σκεπτικό ότι η καρδιά της παιδαγωγικής  ανθίζει  στην  καρδιά  του  δασκάλου. Συνεργάζονται με έμπειρους ανθρώπους, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι παραμένουν κοντά, φροντίζοντας για την επιμόρφωση και την ενδυνάμωση της ομάδας των παιδαγωγών.

Βασικό έργο σε αυτόν τον κύκλο των δασκάλων είναι να διαμορφώσουν το «παιδαγωγικό στίγμα» του σχολείου. Να οργανώσουν τη  μορφή, τη  μεθοδολογία και  το  περιεχόμενο  (τη  λεγόμενη  «ύλη»  και  το «πρόγραμμα»)  για αυτό το  συγκεκριμένο σχολείο. 

 

Trianemi-5

 

Ένα σχολείο – θερμοκήπιο ιδεών

Όπως επισημαίνουν τα μέλη της ιδρυτικής ομάδας που δημιουργεί το Τριανέμι, ο στόχος δεν είναι να φτιάξουν ένα «εναλλακτικό»  σχολείο, αλλά  ένα  σχολείο  που  θα λειτουργήσει ως θερμοκήπιο ιδεών, σχέσεων και παιδαγωγικών πρακτικών με ευρύτερη εφαρμογή στην εκπαίδευση και στην πραγματική ζωή.

Το όραμα

Είπαν: «Θέλουμε ένα σχολείο ελεύθερο και συνεργατικό, ευήκοο και γελαστό, έναν τόπο όπου η παιδαγωγική σέβεται τη διαφορετικότητα, καλλιεργεί την ελεύθερη βούληση και προετοιμάζει την αυτογνωσία, με έμφαση στο παιχνίδι και τη ζεστασιά, την αδελφοσύνη και την αυτάρκεια, τις τέχνες και την οικοτεχνία, το τρίπτυχο 'χέρια-καρδιά-νους', για ανθρώπους ελεύθερους, αυτόφωτους, επινοητικούς και δοτικούς, με γονείς και δασκάλους συμμέτοχους, θεληματικούς και ενεργούς. Θέλουμε όμως και μια τέτοια κοινωνία!».

Η υλοποίηση

Βρήκαν στέγη: στη γειτονιά του Αμαρουσίου, κοντά στον σταθμό του ΗΣΑΠ. Ένα κτίριο με συνολική  επιφάνεια  850τμ, σε  μία  αυλή  δύο  στρεμμάτων.

Εκεί δημιουργούν: ένα σχολικό οργανισμό, με μεγάλο κήπο και παρτέρια, με ξύλινα παιχνίδια, πατώματα και θρανία, με ζωντανά χρώματα, δέντρα, ζαρζαβατικά και πολύ ήλιο.

Εκεί σχεδιάζουν: να υλοποιήσουν μια παιδαγωγική με έντονη και καθημερινή την παρουσία της τέχνης, της χειροτεχνίας, της αφήγησης, του παιχνιδιού και της κίνησης.

 

Trianemi-6Trianemi-7Trianemi-10

Το ιδιαίτερο χρώμα του σχολείου

Η αφήγηση ιστοριών έχει κυρίαρχο ρόλο στην καθημερινή διδακτική : τα παιδιά του Δημοτικού αντιλαμβάνονται τον κόσμο μέσα από εικόνες, ενώ η φαντασία είναι μια ποιότητα - κλειδί για την ενεργή σχέση τους με τη μάθηση.

Η τέχνη (μουσική, ζωγραφική, γλυπτική, κίνηση) και η χειροτεχνία (πλέξιμο, κηπουρική, ξυλουργική, πηλός, κεραμική)  πλαισιώνουν σε καθημερινή βάση την παιδαγωγική πράξη. Με τον τρόπο αυτό, το παιδί αποκτά επαφή με τη γνωστική διαδικασία μέσα απότα χέρια, το σώμα, το συναίσθημα και τη σκέψη του. Ο εγκέφαλός του αναπτύσσεται, ενώ ταυτόχρονα δυναμώνει τη θέλησή του, καλλιεργεί την εγρήγορσή του, συνειδητοποιεί τη μοναδικότητά του, την αυτοπειθαρχία και την εργατικότητά του.

Less is more. Επιδιώκεται να μην υπερφορτώνονται τα παιδιά με ερεθίσματα που τους δημιουργούν ένταση, να τους δίνεται ο αναγκαίος χώρος και χρόνος να παίξουν, να δράσουν και να εκφραστούν, με σεβασμό στο ρυθμό του κάθε παιδιού. Επιπλέον, η ατμόσφαιρα της τάξης έχει καθημερινά στιγμές τελετουργίας, μικρές στιγμές μακαριότητας, που αφήνουν την ψυχή του παιδιού να αναπνεύσει.

Όχι οθόνες! Το σχολείο παρακολουθεί τον ακαδημαϊκό και παιδαγωγικό διάλογο γύρω από το ποιες ικανότητες χρειάζεται να αναπτύξει ένα παιδί ώστε να μπορεί να χειριστεί την τεχνολογία με ελευθερία. Για όλες τις τάξεις του Δημοτικού, η έκθεση στις οθόνες είναι πολύ περιορισμένη κι ελεγχόμενη και ως βασικό μέσο διδασκαλίας χρησιμοποιείται ο μαυροπίνακας.

Trianemi-11

Βήματα στο Τριανέμι μέχρι σήμερα

  • Ιδρύθηκε μη κερδοσκοπικό σωματείο που συνιστά το νομικό πρόσωπο του σχολείου
  • Υποστηρίζεται η επιμόρφωση παιδαγωγών που θα πλαισιώσουν με τη δημιουργική τους πνοή το σχολείο και θα ενδυναμώσουν την ταυτότητά του.
  • Σχεδιάστηκε μια δομή διοίκησης που στηρίζεται στη δημοκρατική και συμμετοχική δραστηριοποίηση ιδρυτών, γονέων και παιδαγωγών
  • Οργανώθηκε ολοκληρωμένο βραχυχρόνιο και μακροχρόνιο οικονομικό σχέδιο
  • Ενοικιάστηκε το σχολικό κτίριο στο Μαρούσι
  • Έγινε η αίτηση στο ΥΠΠΕΘ για άδεια ίδρυσης και λειτουργίας νηπιαγωγείου και δημοτικού
  • Συνεχίζεται η ανοιχτή κι ελεύθερη επικοινωνία με τη διεθνή κοινότητα των σχολείων Waldorf
  • Συνεχίζεται η αναζήτηση χρηματοδοτών και αρωγών στην όλη προσπάθεια
  • Η ομάδα εργάζεται συστηματικά, με εμπιστοσύνη, αγάπη, κοινή πνοή, ενθουσιασμό και θέληση να τα καταφέρουν. 
  •  

Οι εγγραφές ξεκίνησαν!

Το σχολείο θα λειτουργήσει από το Σεπτέμβριο του 2017 με προνήπιο, νηπιαγωγείο, και τις πρώτες τέσσερις τάξεις του Δημοτικού (από την Α’ έως και την Δ’).

Οι τάξεις του έχουν αρχίσει να γεμίζουν με παιδιά και συνεχίζει να αναζητά τις οικογένειες που θα γίνουν συνοδοιπόροι στο όραμά του.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Facebook: Τριανέμι: Ένα σχολείο γεννιέται
Τηλ.: 6986004303

 

Σχόλια  

 
0 #3 search 2017-08-15 06:36 Ꮃell written аrticles bee advertising, and yoᥙ get your links
onto articⅼe directories. Unrelated and random links from any οold ste does indeed not mɑke Google view
your site as being important. The prob - Alem using
the applii - Aca - Ation оf the tech - Anique could
be the scarcity of ⅾofol - Alow blogs with good Gⲟogle pager - Aank.
Stop byy my page :: searcһ: https://www.fiverr.com/cldisplay_seo/do-500-seo-backlinks-non-profit-websites
Παράθεση
 
 
0 #2 Inger Grigoriadi 2017-04-02 21:43 Χαίρομαι από τα βάθη της καρδιάς μου για τα καλά νέα.. Χρόνια το περιμέναμε..Εύχομαι καθε επιτυχία στο έργο σας. Μακάρι να υπάρξουν άνθρωποι να ενδιαφερθούν για να γίνει μια αρχή και στη Ρόδο όπου μένουμε.Θα είμαι η πρώτη για να βοηθήσω όπως μπορώ. Είμαι συνταξιούχα δασκάλα του σχολείου Rudolf Steiner απο την Φινλανδία. Θα ήθελα να ρωτήσω αν γίνεται να σπουδάσει κανείς R. Steiner παιδαγωγία στην Ελλάδα, ή θα πρέπει πρώτα να έχει σπουδάσει δασκαλα. Η κόρη μου έχει πάει στο ίδιο σχολείο όπου δίδασκα στο Ελσίνκι αποφοίτησε από το Ελληνικό Λύκειο και ενδιαφερεται… Παράθεση
 
 
0 #1 Καψίδου Βασιλική 2017-03-31 22:51 Θα ήθελα να σας γνωρίσω από κοντά . Παράθεση
 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

goneis-Apla-omades-236x236

banner elniplex 236x236

SmileoftheChild 250x250

Πιο δημοφιλή

Επιβαλλόμενες οδηγίες βρεφικής κακοποίησης


Ο Παιδίατρος Στέλιος Παπαβέντσης περιγράφει μια τυπι...

Γιατί έχεις γάλα!


Είμαστε θηλαστικά! Οι νέες μητέρες έχουν πάντα αρκετ...

Δυσκολία στην ανάγνωση ή δυσαναγνωσία;


Πότε η δυσκολία στην ανάγνωση είναι ένα φυσικό στάδι...

Εκδρομή στο δάσος της Μόλας, στην Πάρνηθα


Εδώ και μερικά χρόνια οργανώνουμε τουλάχιστον μια φο...